Berning
Hospitality Group

Urban Hospitality Concepts

PERFORMANCE

Consulting | Brand concept | Logo development | Corporate design | Multilingual websites | Image and text concept | Social media | Sustainable consulting & support

Joint projects

8

Customer since

2015

DACHMARKE FOR MODERN HOSPITALITY Concepts

Modern, flexible temporary living concepts with high standards of service, sustainability and design – this is what the Berning Hospitality Group stands for. With individual solutions, it meets the increasing demand for temporary living and working space in urban areas. It all started with the B-Boardinghouse in a prime location in Düsseldorf. Gradually, however, more houses and ideas for other living concepts were added. E-MEDIAD has accompanied Managing Director Gordon Berning since the beginning and has been able to help shape the exciting journey and the constant development and expansion of new living concepts. This year, these concepts were given an “umbrella” with the Berning Hospitality Group. The brands are united under this umbrella:


B-Hotel

Urban Design Hotels


B-Boardinghouse

Urban Design Apartments

B-Student Living
Urban Student Apartments

Homepage der b-hospitality group mit einem Headerbild eines stilvollen Hotelzimmers, Abschnitten zu urbanen Hospitality-Konzepten mit Bildern von Hotels und Restaurants sowie Informationen zu Franchisemöglichkeiten. Entwickelt von
Website

The website has three main objectives. The presentation of the group with its brands and living concepts, but also the telling of the founder’s eventful family history. After all, he is not the first entrepreneur in the Berning family to launch exciting products and concepts on the market. The website also refers to the franchise concept, because now that the brands are established, it is possible to become a franchisee and become a hotelier or operator of a student or boarding house yourself.

Das Bild zeigt ein benutzerfreundliches Website-Layout mit Überschriften, Textabschnitten und verschiedenen Bildern zu einem Unternehmen, einschließlich Servicebeschreibungen, Partnerschaftsinformationen und Kontaktdaten.
STRONG word-image brand

All brands of the Berning Hospitality Group are united by the figurative mark of a stylized house, which stands as a symbol for the various living concepts of the group. For the umbrella brand, it was kept in neutral and elegant black. The word/figurative mark is very well suited for a wide range of applications in the hospitality concepts of the B-HOTEL and B-BOARDINGHOUSE.

Eine Nahaufnahme einer professionellen Visitenkarte für die „Berning Hospitality Group“, entworfen von der Design Agentur Köln, mit einem auffälligen „b“-Logo in Schwarz auf weißem Strukturpapier.
Moderner Büroempfangsbereich mit geschwungenem weißen Schreibtisch, stilvollen Pendelleuchten und einem Holztisch mit Stühlen in einem Raum mit dunkelgrauen Wänden und einem Schild der Kreativagentur Köln.
Ein stilvoll eingerichtetes Schlafzimmer mit einer dunkel gemusterten Akzentwand, grauer Bettwäsche mit geometrischen Kissen, einem kleinen schwarzen Nachttisch und einer hängenden Wandlampe. Eine Pflanze steht auf einem Regal über dem
Zwei Logo-Design-Entwürfe für die „Berning Hospitality Group“, erstellt von einer Design Agentur Köln, mit maßstabsgetreuen Maßangaben und dem Buchstaben „b“ in einem hausähnlichen Symbol auf schlichtem weißem Hintergrund