Phantasialand

Multi-award-winning theme park near Cologne

PERFORMANCE

Consulting | UX concept | Responsive web design | Multilingual online store | Payment systems | Calendar module | Interface to ticket system | INTEGRATION of conversion campaigns | 360° SUPPORT

Joint projects

17

Customer since

2002

Phantasialand
Online store

Since 2002, E-MEDIAD has been developing and supporting the online store for Phantasialand – the amusement park near Cologne with impressive and multi-award-winning rollercoasters, attractions and shows.

Homepage einer deutschen Freizeitpark-Website, erstellt von einer Design Agentur Köln, mit drei Werbekategorien (Themenpark-Tickets, Fantissima-Dinnershow und Brunches) mit Bildern und
Further development & 360° support

The store is constantly being relaunched, optimized, expanded and adapted to the latest technical requirements. In regular discussions with the customer and the contacts of integrated third-party software, these adaptations and extensions are conceptually developed and then implemented. This creates an optimal (shopping) experience for visitors.

Thanks to its optimized mobile capability and multilingualism, the store is also accessible to more and more visitors worldwide and from any device. accessible.

Werbewebseite für deutsche Kuchen mit einer Draufsicht auf einen Kuchen, Preisoptionen, Zahlungsmethoden wie Visa, Mastercard und PayPal sowie Links zu sozialen Medien. Text auf Deutsch. Optimiert für
UX concept

The online store also receives regular updates in terms of user experience (UX), usability and SEO, so that visitors enjoy a positive experience during their virtual visit to the theme park and the anticipation of their real visit continues to grow.

Wireframes
Screenshots einer von einer Website Agentur Köln gestalteten Schnittstelle einer mobilen App, die verschiedene Seiten wie Warenkorb, Kalender und Veranstaltungen mit Navigationselementen und Text in deutscher Sprache anzeigt.
Prototyping
Ein von einer User-Experience-Website-Agentur entworfenes Diagramm, das einen komplexen Benutzeroberflächenablauf für eine mobile Anwendung darstellt und mehrere Bildschirme enthält, die durch Linien verbunden sind, die Navigationspfade zwischen ihnen anzeigen.
Interactive prototype
Ein Smartphone, auf dem eine Webseite mit deutschem Text zur Online-Ticketbuchung angezeigt wird. Diese bietet Optionen für Tickets und Brunches, wobei Symbole für Tickets und Essen verwendet werden. Die Webseite, die von einer Website Agentur Köln erstellt wurde,
CUSTOMER LOVE

If a client has been with you for your entire agency career and has therefore been part of the family for over 19 years, and also brings back childhood memories, then it’s fair to say that this client is one of the agency’s favorite clients.

Drei Bilder von Freunden, die Ausflüge genießen: Das erste zeigt zwei Frauen und einen Mann, die während einer Achterbahnfahrt lächeln, das zweite zeigt eine lachende Gruppe in einem Vergnügungspark und das dritte zeigt drei Menschen, die spazieren gehen

Agency trip to Phantasialand: Field study at the customer’s 😉